А дали е така: Звънят ни, че договорът за телекома изтича. Подвеждат ли с телефонни обаждания, че договорът с телекома изтича?
Да опитат да ви подведат,
че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му?
Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации
в интернет и жалби при омбудсмана.
„На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при
преференциалната такса от 12,99 лв.,
нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор,
ми се предлага и нов апарат.“,
споделя журналиста от БНР Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.
В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова
предупреждават потребителите да бъдат
внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците,
но за период от една или две години.
“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях.
Опитът да бъдат подвеждани,
че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия,
е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок.
В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки.“, посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста исъздател на проекта „Ние, потребителите“.