ума мозъка

8 начина да подобрите работата на ума си

Колкото повече остаряваме, толкова по-често ни се струва, че умът ни губи силата си и започва да работи по-бавно и не толкова добре. Има ли начин да подобрим работата на мозъка си? Според последните проучвания се оказва, че има. Опитайте следните 8 препоръки, за които учените уверяват, че ще накарат умът ни пак да започне да действа на пълни обороти.

1. Изберете подходящите дрехи

Вярвате или не, понякога наистина външният вид значи много. Последните изследвания на психолозите сочат, че носенето на официално и делово облекло ни помага да мислим по-концептуално и да се концентрираме повече.

Снимка: Pixabay

2. Ходете колкото можете повече

Докато се разхождаме и изследваме околната среда, нашият мозък работи в различен режим – готов е да усвоява повече информация, а това води до активизиране на дейността му.

Освен това редовната физическа дейност, включително най-обикновеното ходене, помага за намаляване на риска от деменция в зряла възраст с близо 60%.

3. Спрете да проверявате всичко в Google

Прави ли ни интернет по-глупави? Зависи от това как го използваме. Колкото по-лесно е да открием нещо в мрежата, толкова по-малко работи умът ни. Затова вместо да търсите отговорите на всеки въпрос, намерете нова тема, която ви интересува. Потърсете детайли за интересна книга или вълнуваща личност, за да подобрите паметта си и да развиете способността си за учене.

Снимка: Pixabay

4. Научете нов език

Проучване на учени от Швеция доказва, че ученето на нов език в годините следдетството помага за увеличаване капацитета на хипокампуса и церебралния кортекс – зони, които са пряко свързани с мисленето, паметта и действието.

5. Яжте маслини и ядки

Районът на Средиземноморието е свързан с представата ни за висок стандарт на живот и здравословно хранене. Особено полезни в тази връзка са маслините и ядките. И двете са богати на витамин Е и могат да помогнат за поддържането на могъщ ум през целия живот.

Снимка: Pixabay

6. Практикувайте йога

Освен че се отразява добре на тялото ни, йогата има благотворно въздействие и върху нашата психика, включително върху паметта. Проучване от 2014 г. дори доказа, че йогата, в комбинация с подходяща терапия, буквално възвръща загубената памет при болни от Алцхаймер пациенти.

Снимка: Pixabay

7. Спете повече

Осигурете достатъчно почивка на ума си. За целта изнесете от спалнята всички електронни устройства, отстранете всички светлини, спрете часовниците и забравете за телевизора срещу леглото.

Докато спите, мозъчните клетки елиминират токсините, които пречат на мозъка, и създават нови връзки между невроните, които подобряват работата на ума.

8. Спрете да изпълнявате много задачи наведнъж

Вършенето на няколко неща едновременно може да се смята за страхотно качество в работата, но има вредно въздействие върху мозъка ни. Разделянето на вниманието означава, че умът ни не може да се фокусира. Затова по-добре изпълнявайте задачите последователно, като обръщате достатъчно внимание на всяка от тях. Така на финала ще постигате повече.

Снимка: Pixabay
Макар че няма да ви превърнат в гений за една нощ, тези 8 съвета ще ви помогнат да имате здрав ум за дълъг период от време. А кое е най-хубавото? Никога не е късно да започнем да правим нещо, за да подобрим работата на ума си.
- реклама -