8 държави са се борили за ресора на Екатерина Захариева
7 или 8 държави са искали ресора „Стартъп, иновации и изследвания“, който получи България с кандидат Екатерина Захариева. Това разкри евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков.
„Програма, която е на стойност почти 100 милиарда като хоризонт Европа не са трохи“, добави той и допълни, че вярва, че Екатерина Захариева с подготовката, която има, ще бъде безупречна.
Значителна част от бюджета е, с която можеш да въведеш иновации,
да подкрепиш предприятия, училища и икономиката на страната ни.
Новаков заяви, че тези средства не бива да се разглеждат като „бакалийска сметка“.
За съжаление процентът, който България е получавала през последните години от този вид финансиране не е бил голям,
но това не е отговорност на комисаря, а на качеството на проектите, които са били подавани, обясни той.
„И ми се иска след като нищо лошо не се чува тук за г-жа Захариева, да спрем да си пречим сами.
Достатъчно лошо е положението в България,
за да продължаваме да търсим какво да кажем, че „не е достатъчно добре или че не, не е хубаво – виж какъв гаден ресор получихме“, добави Новаков.
Той още веднъж повтори, че ресорът е приоритетен за Европейската комисия.
В момента, допълни той, страната ни не се разглежда като надежден партньор, с който може да се преговаря.
„А истината е, че с цялото уважение, което имам към колегите от съседните държави,
не мога да кажа, че превъзхождат с нещо категорично колеги от българската делегация,
които знам, че имат качествата на много високи позиции“.
„Липсва базов разговор между основните политически сили и това пречи за всичко. За да се стигне дотук да закъснеем толкова много, с три години, за Плана за възстановяване и устойчивост, не е проблем в тези три закона. А проблемът е, че имаме безкрайна спирала от предсрочни избори“.
По темата за мигрантите, Андрей Новаков каза, че времето, когато Европа е била рай за тях, приключи. Смята, че е било крайно време това да се случи.
„Виждам отрезвяване от страна на ЕК по отношение на Зелената сделка, на електроавтомобилите, на свърхамбицията за намаляване на вредните емисии, което доведе до затваряне на фабрики в Германия“.
По думите му това е била самоубийствена политика, с която се е насърчавало спирането на европейското производство и внасянето на произведени продукти от чужбина.