7 съвета за правилно ходене

Ходенето изгаря някъде между 120 и 178 калории за половин час, ако се движите с около 3,5 мили в час. Това е доста добре за дейност, която не се нуждае от големи инвестиции и която може да бъде направена интересна с помощта на няколко неща – добра компания, добър пешеходен маршрут, или супер яка музикална плейлиста.

Това, което трябва да имате предвид, обаче е, че ходенето също – както всяко упражнение – трябва да бъде правилно, ако искате да се възползвате максимално от него. Дори и да не ходите да изгаряте калории, правилната походка е задължителна, тъй като предотвратява наранявания, свързани с позата или стреса. Ето няколко простички примера, за които трябва да следите, за да вървите правилно.

1. Дишайте


Ако се стараете да дишате правилно, това е половината от спечелената битка, особено ако ходите на по-дълги разстояния или използвате ходене като форма на упражнение.
Избягвайте да вдишвате през устата си. Придържайте се към вдишване през носа, като отпускате стомаха, докато правите това. Трябва да усетите въздуха, който изпълва дробовете ви, точно до най-долните части.

За да издишате правилно, усетете как коремът ви се изравнява, докато издишвате, като изтласквате въздуха от дробовете си, докато не изчезне от устата ви.

 


2. Върви от пета към пръсти


Ходенето включва последователност от движения, които експертите наричат ​​цикъл на походката. Започнете с мощно отблъскващо движение от земята, докато петата ви се издига от земята, последвана от останалата част на крака, завършваща с пръсти. Петата се свързва първо с новата позиция, следвана от пръстите на краката.

Просто казано, отблъсквате с пръстите на краката си и кацате по петите си. Използвайте тази „пета до петите“ разходка, а не „всичко наведнъж“ – плоска стъпка разходка. Вие трябва да увеличават темпото и да видите колко бързо можете да ходите по този начин.


3. Погледнете напред

 

Изкушаващо е да гледаш надолу, докато ходиш, наблюдавайки краката си. Но това не е най-добрата позиция, що се отнася до положението.

Ако погледнете нагоре и напред, докато брадичката ви стои успоредно на земята, тялото ви ще последва правилната поза. Но ако вървите по неравна земя, това може да бъде трудно и дори опасно. Така че изберете маршрут, който е с гладки повърхности, като парк или подходяща пътека, дори ако отидете в природен резерват, за да ходите.


4. Плъзнете ръцете

 

Ходенето правилно не означава, че трябва да държите ръцете си сковани. Чувствайте се свободни да ги оставите да се люлеят, докато вървите – това е естественото движение, което тялото ви прави, докато се движите. Оставете ги да се огънат малко в лакътя, като направят 90 градусов ъгъл спрямо тялото си. Ръцете ви трябва да са приятни и спокойни.

Не излизайте извън борда с люлеенето – той трябва да дойде по естествен път. Вие също така ще видите, че увеличаването на скоростта, с която вашите ръце се движат, увеличава общото темпо.

5. Не се изгърбвайте

 

Вашата гръб трябва да бъде хубава права, не извита назад или напред, докато вървите. Можете обаче да се наведете напред от бедрата си само малко, ако е необходимо.

Просто се уверете, че гръбначният ви стълб е изправен, и внимателно наклонете горната част на тялото, така че раменете ви да стоят точно над бедрата. Шията и раменете ви трябва да са приятни и спокойни.


6. Не прекалявайте с прекалено голяма (или малка) крачка


Може да изглежда, че предприемането на огромни крачки е по-ефективно, но всъщност може да бъде контрапродуктивно. Изпреварването, както се нарича, всъщност ще ви забави.

За да ходите по-ефективно, изберете нещо, което идва естествено и не се опитвайте да го променяте, за да бъде по-голямо или по-малко. Не се опитвайте да съчетавате и крачки с някой друг. Тяхната височина, тегло и конструкция може да изискват различна дължина на стъпката.


7. Keep walking


Не забравяйте, че ходенето е безплатно, но е доста разумно да се инвестира в правилните обувки, за да се подобри ефективността и да се предпазят краката от нараняване.

- реклама -