Самолет на авиокомпания Egyptair, извършващ полет от Париж до Кайро, изчезна от радарите над Средиземно море в четвъртък рано сутринта. На борда на полет МS804 имало 56 пътници и 10 членове на екипажа.
По данни на EgyptAir пасажерите са били от 12 държави: французи, египтяни, британец, белгиец, двама иракчани, кувейтец, саудитец, суданец, гражданин на Чад, португалец, алжирец, канадец.
На излитане, полетът се е забавил с десет минути, заради изчакване на египетско семейство. По разписание е трябвало да пристигне в Кайро в 3 часа сутринта местно време.
Връзката със самолета е прекъсната в 2 часа и 30 минути след полунощ, когато машината е над Средиземно море, на 280 километра от египетския бряг. Това става две минути след като самолетът напуска гръцкото въздушно пространство. При разговорите си с гръцки авиодиспечери пилотът не е съобщил за проблеми.
По информация на световните агенции, самолетът е претърпял катастрофа в района на гръцкия остров Карпатос. Британският в. „Дейли мирър” съобщи, че екипажът на гръцки търговски кораб е видял „огън в небето” в южното Средиземноморие, приблизително по времето, когато авиолайнерът изчезва от радарите. Египетското издание „Ал-Масри ал-Яум” съобщи, че е получен сигнал от черната кутия на самолета
Премиерът на Франция Манюел Валс заяви, че „нито една теория не може да бъде изключена“ за изчезването на самолета. Президентът Франсоа Оланд вече е разговарял с египетския си колега Абдел Фатах ал Сиси. Двете страни работят заедно за установяване на обстоятелствата около изчезването на самолета.
Авиокомпания Egyptair съобщи, че причината за изчезването на нейния самолет все още е неизвестна, а спасителни екипи претърсват водите край египетското крайбрежие..
В електронното си издание гръцкият в. „Прото тема” добавя, че преди да изчезне, самолетът рязко се е снижил от 37 000 фута на 9 000 фута.
Премиерът на Египет Шериф Исмаил не изключи възможността на борда да е бил извършен терористичен акт. Версията за тероризъм спомена и френският експерт Жан-Пол Троадек, посочвайки, че по време на катастрофата метеорологичните условия са били благоприятни.
Самолетът е произведен в завода на компанията Airbus в Тулуза през 2003 година. Същата година става собственост на EgyptAir. Командирът на полета има 6 275 летателни часа.