6 съвета как да тренираме в горещините

Тичането в горещото време не винаги е полезно, но и не винаги може да бъде избегнато. Ако живеете на горещо място или просто е такъв сезонът, това може да създаде някои проблеми с тренировката ви. Ето как да се предпазите от неприятности с прегряването.

Много е важно да слушате тялото си. Ранните симптоми като изтощение, дискомфорт, замаяност, гадене и пр. трябва да ви подскажат да спрете да тренирате и да се преместите на по-хладно веднага

Колкото сте повече във форма, толкова повече тялото може да се справя с горещините, затова се постарайте да влезете във форма през пролетта. Когато дойдат първите горещи дни, правете по-къси и по-бавни тренировки. На всеки следващ горещ ден увеличавайте натоварването. На тялото отнема около 10 дни, за да се аклиматизира към жегата. Това става чрез увеличаване на способността за потене и намаляването на концентрацията на електролити в потта, за да се увеличи способността на тялото да поддържа подходяща температура.

Мозъкът предпазва тялото при усилия в жегата като постоянно следи температурата на тялото и намалява активността на мускулите, за да предпази от покачване на температурата до опасни стойности. Все пак, не очаквайте да постигнете същите резултати в тренировката през горещите дни, каквито постигате в по-хладно време.

Ако отделите време да се аклиматизирате към жегата и тичате в подходящо темпо, можете да бягате във висока температура. Но не можете да тренирате толкова усилено в горещините. Малцина американски олимпийски бегачи тренираха в горещините преди игрите в Пекин, където се очакваха големи жеги. Те предпочетоха да тренират на високи обороти в по-хладна обстановка и после да се аклиматизират в Китай. Затова, по-добре да тренирате рано сутрин или по-късно вечер.

Потенето е охлаждащата система на тялото. Когато тренирате, изберете дрехи, които не затрудняват този процес. Избягвайте ежедневните дрехи като памучни тениски, които задържат потта. По-добре отделете пари за дрехи, които вървят с вашия спорт като CoolMax, чиято материя поема потта от кожата и я отвежда във външна повърхност на дрехата, където се изпарява. Светлите цветове също са за предпочитане.

Пиенето на течности по време на тренировката подпомага охлаждащата система на тялото. Когато пиете по време на тренировъчната сесия, това ще поддържа нивата на потене високи. След като кислорода стига до мускулите чрез кръвта, поддържането нивата на обема на кръвта чрез пиене помага на сърцето да доставя повече кислород и тялото се представя по-добре.

- реклама -