телефон

5 основателни причини да не заспивате със смартфона под завивките

Според статистиката около 69 процента от хората предпочитат да си лягат с една или друга джаджа в ръце. Някой безцелно прекарват време в сърфиране в социалните мрежи преди да заспят. Други отговарят на маловажни или пък важни работни съобщения. А, трети просто гледат филм, YouTube или слушат музика.

Изследвания обаче са доказали, че хората, които заспиват с телефон или таблет имат тревожен сън. И поне веднъж нощем се пробуждат докато от телефона се носят звуците на някой филм или клип.

Но, какво ще се случи, ако решите да изоставите смартфона? Например докато сте в леглото… Ето ви пет причини да не заспивате с любимото си смарт устройство.

Спокойствие и увереност

Промените могат да бъдат усетени в края на първата седмица. Първо ще изчезне сутрешния стрес, защото ще се събуждате по-добре наспани. Ще изпитвате спокойствие, защото няма да сте натоварени с цялата информация, която получавате през телефона и социалните мрежи преди да заспите. Дори да не го осъзнавате, това влияе на цялата ви нервна система и вие спите неспокойно. Когато денят ви започва със спокойствие това ще повиши вашата увереност през деня и вие ще бъдете много по-производителни в работата и полезни в семейството.

Настройка на биологичния часовник

Повечето смарт устройства светят в ярко син цвят. Екранът на телефона имитира слънчева светлина, което пък спира производството на хормона на съня мелатонин. Така заспиването става по-трудно, а събуждането след това още по-тежко. Повечето телефони и таблети имат опция да се тушира синята светлина, но осветяването от екрана остава.

Повишена концентрация

Сега е време да поговорим за производителността ви. Невъзможността да се съсредоточим върху определена задача е проблем, с който се сблъскват много хората в работата си. По същество виновникът до голяма степен е вашия смартфон. Тези, които обичат да прекарват вечерта в леглото, гледайки социални мрежи или играейки игри, получават прекрасен „бонус“ на следващия ден: минус 27 процента от концентрацията и минус 32 процента от възприемането на нова информация.

Сбогом депресия!

Спадът в нивата на мелатонин води до тежка депресия. И това изобщо не е измислен проблем – ако системно заспивате с телефона под завивките, бъдете сигурни, че това няма да се ограничи само до едно лошо настроение, а може да завърши с посещение при психотерапевт. След втората седмица без смартфон в леглото, количествата мелатонин в тялото ще се върнат към първоначалното си ниво. И човек сам ще се убеди колко благотворно ще повлияе това на настроението му.

Подобряване на зрението

Въпреки всички уверения на производителите, все още не е измислено осветление, което да щади очите. С течение на времето постоянното излагане на синя светлина неизменно уврежда ретината. Най-опасно това може да е за хората на средна възраст: смартфонът увеличава естественото влошаване на зрението.

- реклама -