гнева

5 начина да преодолеете гнева и да намерите спокойствие

Медицинската клиника Майо пише: „Контролът на гнева е процесът на научаване да разпознаваш признаци, че се ядосваш, и да предприемеш действия, за да се успокоиш и да се справиш със ситуацията продуктивно. Гневният мениджмънт не се опитва да те предпази от гнева или да те насърчи да го задържиш в себе си. Гневът е нормална и полезна емоция, когато знаете как да го изразите по подходящ начин.“

Както е важно да оценявате чувствата си и да изразявате гнева си, така трябва да знаете как да отпуснете напрежението и да се пренесете в момент на пълен покой.

Прочетете тези 5 съвета, които ще ви помогнат следващия път, когато се чувствате  ядосани.

  1. Променете нагласата си
Това може да ви звучи като непосилна задача, но всъщност целта е да замените гневните мисли с по-рационални такива.

По този начин можете да избегнете ситуации, които обикновено биха ви изкарали извън предела на вашето спокойствие. Представете си следната случка: вие сте в пощата и чакате реда си на опашката. В следващия момент забелязвате, че един от служителите излиза в почивка. Това може да предизвика у вас чувства на гняв, но вместо това си помислете: „ще остана спокоен, тази ситуация е извън моя контрол“. Когнитивните усилия за преструктуриране на начина, по който мислите за дадена ситуация, ще ви помогнат да се справяте по-лесно и по-бързо в бъдеще.

  1. Релаксирайте
Дишането чрез корема е полезно упражнение при справянето с гняв, както и повтарянето на мантрите „Аз контролирам чувствата си“, „Релаксирам“ и „По-спокойно“.

Медитацията може да бъде полезен инструмент, както и обикновеното дълбоко вдишане. Въображението също може да ви помогне, представяйки си спокойно обкръжение, усмивката на детето ви и всичко, което ви прави щастливи.

  1. Направето вслушването в събеседника си приоритет

Какво е общото между слушането и контролирането на гнева? Когато с внимание и интерес слушаме другия човек, подобряваме комуникацията и разбирането помежду ни.

Това намалява шанса да се ядосаме, защото вместо да чакаме реда си да говорим, вникваме в мислите на събеседника си.

  1. Простете и забравете
Прошката е мощен инструмент, който помага да разсеем гнева.

Ако можете да простите на някого, вие показвате, че никой друг не упражнява контрол върху вас. Обсъждането на ситуацията е възможно да доведе до повече гняв, горчивина и песимизъм. Също така, ако простите на някого, той може да бъде изненадан и да осъзнае вината си.

  1. Потърсете възможност за контакт
Вместо да се фокусирате върху това, което ви е подразнило, насочете вниманието си към намирането на решение на проблема.

Детето ви е непослушно? Намерете му занимание, което ще го завладее. Задайте граници, успокойте се и водете конструктивен диалог. Ако не можете да се успокоите, може би е време да излезете от ситуацията за няколко минути и да си отдъхнете.

Не забравяйте, че когато наистина се опитваме да рационализираме мислите си, добрият резултат ще последва. Постигането на вътрешно спокойствие е първата стъпка към преустановяването на нормални взаимоотношения с останалите.

- реклама -