5 ключови моменти в бъдещото развитие на спорта

Спортният свят се променя постоянно. С технологиите, които бързо набират популярност, с променящите се демографски данни и с променящите се навици на потребителите, е изключително важно да можем бързо да се приспособим към нововъзникващите тенденции. Клубове, федерации, медии, производители на оборудване, текстилни компании, доставчици на спортни услуги и компании за залагания трябва да са наясно с настоящите 5 тенденции.

 

  1. Развитие на нетрадиционни спортове

 

През последните няколко години традиционните спортове като футбол, баскетбол и волейбол отбелязват постоянен спад в желаещите да го практикуват. Това е свързано основно с демографските промени. Новото поколение Z се интересува по-малко от традиционните спортове. Тези спортове отнемат твърде много от времето им, скучни са за повечето от тях и не отговарят достатъчно на тяхната идентичност. Следователно нетрадиционните спортове, като приключенски спортове, електронни спортове и странични дейности и забавления около съществуващите спортове като тези на bet365 bonus, в момента растат по-бързо от традиционните.

 

Тази тенденция вероятно дори ще се ускори, тъй като Covid 19 доведе до това, че много хора отново избират спорт, където дистанцията между играещите е гарантирана.

 

  1. Глобализиране

 

Глобална публика, глобални фенове, глобални лиги, глобални медии! Всички е свързано в днешно време! Светът е на една ръка разстояние и границите вече не са открояващи се. Мнозина могат да работят на мястото, което искат. Covid 19 вече даде тласък на работата от вкъщи, нещо, което вероятно ще остане дълго време. В същото време светът на спорта също бързо се глобализира. Независимо дали гледаме Шампионската лига, Формула 1 или нещо друго, всички основни спортове се разгръщат в световен мащаб. Дори звездната слава е глобална в днешно време, независимо дали се казвате Роналдо или Григор Димитров!

 

За да не пропуснат тази тенденция, медиите са трескаво заети да консолидират правата за излъчване. Всъщност зрителите искат да могат да гледат спорт, където и да се намират. Клубовете също търсят нови фенове в чужбина. Това е един от малкото начини за тях да оцелеят в този свят, обсебен от растеж. Те трябва да търсят варианти за приходи, за да останат на върха.

 

  1. Електронните спортове стават все по-популярни

 

Електронните спортове излязоха величествено на преден план, като те бързо се развиват в огромна индустрия. За тези, които са проспали този момент уточняваме, че  електронните спортове са мултиплейър видеоигри, които се играят състезателно пред публика. Обикновено се играят от професионални геймъри, наречени електронни спортисти. Те са гладиаторската арена на поколението Z. Само ще отбележим, че годишния ръст на сектора е 16%, а наградните фондове са гигантски – над 30 милиона долара не са изключение.

 

  1. Ролята на изкуственият интелект (ИИ)

 

ИИ ще има огромно влияние върху спорта. Твърде много хора не знаят, че той ще засегне работата им рано или късно. Какво мислите за подбора на нови играчи? Знаете ли, че големите бази данни могат да предскажат потенциала и таланта на играчите? Субективните мнения са минало, а мненията, подкрепени с данни, са тук. Всъщност данните са новото злато. Анализът им само ще стане по-голям. Това далеч надхвърля отбелязаните голове, направените пасове и бягането на разстояние.

 

Здравето на един спортист ще бъде повлияно от ИИ. С помощта на големите данни възможностите за прогнозиране и диагностика ще се подобрят. Така ще се разбере не само кога един спортист се уморява, но и при какви обстоятелства. Това не се ограничава до физическите условия, но също и до психическото и емоционалното състояние на спортиста.

 

  1. Заинтересоваността на фенската маса

 

Ангажирането на феновете в крайна сметка ще бъде важно за клубове, спортисти и федерации, за да излязат начело. Феновете са причината за съществуването на тези групи, особено тъй като те представляват голям поток от приходи и клубове и федерации търсят трескаво алтернативно финансиране сега, когато Covid намали живата аудиторията в залите и по стадионите. Извън арената ще бъде също бойно поле, колкото и на нея.

 

Средната класа се разраства в много страни. Това означава, че има много потенциални нови фенове  там!

- реклама -