5 храни, които предизвикват безпокойство и паник атаки

храни

Замисляли ли сте, че има храни, които не само ни отнемат от енергията, но и ни карат да чувстваме тревога и дискомфорт.

Учените са категорични, че някои храни могат да държат тялото ни в плен на стреса през целия ден, тъй като нервната система е пряко свързана с червата и работата на вътрешните органи.

Вижте топ 5 на храните, които причиняват безпокойство и пристъпи на паника.

Богати на хистамин храни

Високото ниво на хистамин в организма може да доведе до панически атаки.
Хистаминът е невротрансмитер, който причинява разширяване на кръвоносните съдове.

При някои хора нивата на хистамин по принцип са високи, така че консумирането на продукти с допълнително количество може да ги доведе до ръба. Така тревогата се засилва.

Богати на хистамин са алкохолът, колбасите, сирената, консервираната риба, а също подправки като оцет, горчина и кетчуп.

Кофеин

кафето
Снимка: Pixabay

Кофеинът стимулира нервната система и отнема време, докато бъде филтриран от черния дроб. Той увеличава кръвното налягане и удвоява нивата на стресовия хормон кортизол.

Намаляването на кофеина може да ограничи стреса за нервната система и да намали риска от паник атаки.

Ако не можете без кафе, поне намалете изпитите чашки до две на ден.

Не забравяйте, че кофеинът често присъства в състава на някои храни, така че не забравяйте да четете етикетите. Внимавайте особено с мултивитамините, защото често компаниите добавят кофеин в тях, за да почувствате прилив на енергия.

Кофеинът има още в енергийните напитки и, разбира се, в шоколада.

Захар и въглехидрати

Приемът на големи количества захар и въглехидрати може да увеличи глюкозата в кръвта и така да доведе до скок на нивата на адреналин. Доказано е, че това влияе на поведението на децата и предизвиква тревожност при възрастните.

Захарта има вредни ефекти върху здравето и безпокойството е само един от тях. Опитайте да намалите захарта и въглехидратите и ще се убедите, че ще бъдете по-спокойни. 

Глутен

Консумирането на глутен носи проблем за храносмилането при много хора, но освен това води до свръхстимулиране на нервната система. 

Според актуални проучвания глутенът може да доведе до нарушение на автономната нервна система, забавяне на развитието, нарушения в ученето, депресия, мигрена и главоболие.

Опитайте да намалите глутена и със сигурност ще изпитате предимствата на по-ясното мислене.

Лактоза

Според актуална статистика 10% от хората имат непоносимост към лактозата, а всяко възпаление в организма задейства имунната и нервната система. Ако изпитвате тревожност, намалете приема на млечни продукти.

Именно те са в основата на много алергии и биха могли да доведат до биполярно разстройство и шизофрения.