4 часа скандали белязаха днешното второ извънредно заседание на СОС. След като обсъждаха спрения лифт на Витоша и така и не стигнаха до решение,
общинарите продължиха със следващия горещ картоф –
новата маркировка в центъра на столицата.
До решение и тук не се стигна. Основно – защото Административният съд спря новата организация на движението, а Столична община обжалва процедурата. Въпреки това в залата бе доста горещо и скандалите продължиха почти четири часа. Те дори започнаха преди самото заседание, когато се провеждаха трибунки. А общинските съветници си задаваха въпроси и се караха кой лъже и кой не.
И докато те заседаваха се проведе и протест срещу новото движение.
Кметът на София Васил Терзиев отново заяви, че ще се създаде комитет за наблюдение на проекта, за да може да се анализират всички данни. И да се чуе мнението на хората, макар и пост фактум. Защото промените бяха въведени без допитване.
Той обясни, че се търсят всички възможни алтернативи за паркиране на живеещите, включително общински паркинг в „Иван Вазов“. Има идея и за зони за временно спиране за живущите. Там те ще могат да спрат, за да оставят покупки, детски колички. А след като разтоварят да си намерят паркомясто. Няма как да коментирам решението на съда. Ние ще работим с хората. Никой от нас не е глух и сляп, каза още Терзийски. И още веднъж призна, че е имало комуникационна грешка при реализацията на проекта.
Според зам.-кмета Илиян Павлов новата организация на движението е
вдигнала двойно велосипедистите.
Преди новата организация липсваше баланс между всички участници, каза още той. И беше категоричен, че е спазвал всички действащи планове.
Кметът на район „Средец“ Трайчо Трайков пък поиска отново пред общинските съветници
да има компесаторни мерки за живеещите там.
Според ГЕРБ-СДС проектът за новата организация на движение около НДК се реализира, без да е съгласуван.
Защо без нито един документ сте похарчили 1 млн. лв.?
попита Прошко Прошков от ГЕРБ-СДС.
Според ПП-ДБ-СС всичко се е случвало по правилата, закъсненията в час пик на тролеите са намалели значително.
Съдът е постановил, че промяната е незаконна. Центъра за градска мобилност са дали данни, че бус лентата не е донесла никакви приходи в хазната. Велоалеите могат да останат, но да бъдат преместени само от едната страна на пътното платно, обясни Иван Таков от „БСП за България“.
От „Синя София“ също са против новата организация, и обясниха, че навсякъде по света бус лентите са споделени пространства за движение. Те настояват да се върне старото движение. Това иска и Карлос Контрера от ВМРО.