магистрали

Строим ударно магистрали през следващата една година

Ударно строителство на магистрални отсечки ще има през следващата една година. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред бТВ.

Кресна и Сандански с магистрала

През септември започва строителството на автомагистрала „Струма“ между Кресна и Сандански. Магистралната отсечка е с дължина от 24 километра и е обособена в лот 3.3. Договор с изпълнителя на строителството Консорциум „Струма – Лот 3.3“ възлиза на близо 281 млн. лева.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAМинистърът посочи, че догодина, през новия строителен сезон, ще започне да се строи и отсечката от Благоевград до Крупник с дължина от 13 км. Договорът за строителството бе подписан в края на м.г. с обединение „АМ Струма 3.1“ за сумата от 186 млн. лв.

АМ „Струма“ с най-дългия тунел

Паралелно с това ще се изгражда тунел „Железница“, който ще бъде най-дългият в България с обща дължина на двете тръби от почти 5 километра. Стойността му е 250 млн. лв.

„17 фирми подадоха оферти за строителство. Този факт показва доверие на компаниите към нас и нашата работа“, коментира министър Павлова.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Тя подчерта, че става дума за изключително сложно съоръжение, като освен тунел с магистрален път в него, ще се изградят два виадукта на входа и изхода, както и всички видове системи за безопасност на движението.

Удължават и магистрала „Хемус“

Лиляна Павлова потвърди и приоритета на правителството за изграждането на магистрала „Хемус“. През септември ще са готови документите за избор на изпълнител за строителството на 16,5 км от „Белокопитово“ към Търговище, а до края на август ще се отварят офертите за строежа на 10-километров участък от Ябланица до Боаза.

„Там имаме готовност да започнем строителството незабавно, защото нямаме проблем с отчужденията на земи, което е най-сериозният проблем при изпълнението на инфраструктурни обекти“, отбеляза Павлова.

Павлова напомни, че не може да разчитаме на европейски средства за строителство на „Хемус“, затова финансирането ще идва от бюджета, тол-такси и продажбата на винетки.

- реклама -