22 обекта по Черноморието са запечатани заради неиздаване на касов бон

Лятната контролна кампания на Национална агенция за приходите по българското Черноморие дава първите резултати и приходите на търговците са скочили, съобщават от териториалната структура на НАП в Бургас.

Контролните действия са насочени главно към промяна в поведението на търговците в посока доброволно спазване на законодателството и отчитане на реалните обороти. В същото време към нарушителите законът се прилага в цялата му строгост.

От началото на месец юли по Южното Черноморие за неиздаване на касови бележки са запечатани 22 обекта, последният от които е магазин за детски стоки в Несебър, а от началото на годината за Бургаска област те са 156.

В курорта Слънчев бряг през седмицата са запечатани акумулаторни колички триколки, атракционно съоръжение и магазин за плажни артикули.

Сред затворените временно обекти по Южното Черноморие са и автомивка и високооборотно заведение за бързо хранене.

„Запечатването е крайно неприятна мярка и за двете страни, за НАП това не е цел, а само средство за постигане на дисциплиниращ ефект. Нито едно от тези запечатвания нямаше да се случи, ако беше издаден фискален бон“, коментира говорителят на НАП Бургас Христо Узунов. От приходното ведомство в морския град припомнят, че при повторно нарушение – неиздаване на фискален бон, търговският обект се запечатва за срок от един месец.

За повишаване на фискалната дисциплина съществена роля играят и патрулните двойки на НАП, които обхождат всекидневно алеите на курортите, патрули има и в черноморските градове. Те следят за рискови обекти, извършват контролни покупки, но и разясняват целите на данъчната контролна кампания. Към тях търговците могат да се обръщат и с въпроси, свързани с отчетността и работата на фискалните апарати.

 Данъчните внимателно следят и отчитането на приходи при провеждането на концерти, фестивали и изложения. От началото на месеца по Южното Черноморие са извършени повече от 300 проверки.

- реклама -