Испански хотели се видяха в чудо! Британски туристи се жалват от фалшиви отравяния и искат обезщетения

Испанските хотели се обръщат към частни детективи и съдилища, за да се справят с увеличението на недействителните хранителни отравяния на британските туристи, които вече им струваха милиони евро.

Броят на претенциите е нараснал до повече от 10 000 през туристическия сезон 2016-17, от около 600 през 2015-16, посочи ръководителят на испанската хотелска конфедерация Рамон Есталейла.

По неговите думи, повече от 90% от исковете са фалшиви.

В продължение на години британците са най-голямата група туристи в Испания по националност и те са отговорни за почти всички фалшиви твърдения за болести. Проблемът е възникнал, тъй като британското потребителско право не изисква ищците да представят медицински доказателства за заболяването, а исковете могат да бъдат подадени до три години след престой в хотел.

„Ако законът е същият в Германия, Испания или Франция, съм сигурен, че хората оттам ще направят същото“, каза Есталейла.

Общата стойност на фалшивите искове, направени през сезон 2016/17, възлиза на повече от 100 милиона евро.

Някои испански хотели обръщат картите и стартират собствени съдебни дела срещу хора с подобни твърдения. Хотел „Пондероса“ в Тенерифе през май подаде жалба за клевета срещу британец, който твърдеше, че се е разболял при престоя си, както и срещу адвокатската кантора, която го защитаваше.

„Трябва да ги спрем, в противен случай те ще ни съсипят“, каза тогава управителят на хотела пред репортери.

Това, което испанският хотелски сектор иска, е най-вече е промяна в британското законодателство, така че измамата с фалшиви хранителни отравяния да не е толкова честа и лесна практика.

- реклама -