13 съвета, които ще превърнат лятото ви в приказка

13 съвета, които ще превърнат лятото ви в приказка. Приемете този списък по-скоро за ръководство, за да подобрите сезона на почивките и да приемете ежедневните навици за здраве за нещо лесно и нормално. Целта? Да се чувствате в най-добрата си форма.

Повече дневна светлина и движение на открито

Ако слънцето грее, значи е време да излезете навън, носейки слънцезащита. Освен че ще се сдобиете с повече витамин D за по-добро настроение, движението на открито през лятото е полезно

за тялото по повече от един начин.

Вече знаете, че редовната физическа активност може да подобри здравето и да придвижи нещата към по-дълъг живот, но проучване от 2022 година показва, че спортовете с ракета.

А именно тенис и бадминтон,

излизат начело за увеличаване на продължителността на живота. А и не може да сгрешите с класическата разходка, докато повишавате нивата на витамин D и настроението си.

Защитете кожата си

Слънцезащитният крем трябва да бъде задължителна част от рутината ви всеки сезон, но особено през лятото, когато сме по-често навън. Ако вече сте го включили в ежедневната грижа за кожата, не забравяйте да нанасяте отново на всеки два часа.

Особено след тренировка или плуване.

Искате да подобрите още повече слънцезащитата си? Опитайте слънцезащитни бански костюми или дори ръкавици за шофиране, които можете да носите по време на летния си

гел маникюр за допълнителна защита.

В крайна сметка ултравиолетовите лъчи са по-силни от всякога и кои сме ние, че да подминаваме здравата, блестяща кожа.

Направете си летни рецепти

Тъй като в повечето случаи не трябва да се внасят и може да виреят на местно ниво, сезонните плодове и зеленчуци са по-ароматни, питателни и достъпни.

Да не говорим, че се опира до това,

за което тялото ви жадува. Това лято изберете плодове и зеленчуци като ягода, праскови, череши, краставици, царевица, цвекло и репички.

Разберете какво е местно през

сезона във вашия район, след което посетете местния фермерски пазар, за да подкрепите местната общност и да приготвите няколко летни рецепти.

Възползвайте се от вашия отпуск

Спомняте ли си как лятната ваканция беше важен момент да се насладим на живота, да отстраним стреса и да се забавляваме, когато растяхме?

Дори и да нямаме лятна ваканция

като възрастни, можем да използваме този сезон, за да дадем приоритет на рестартирането, да си вземем почивка, дори да е за един ден или уикенд, и да се насладим на живота.

Психичното здраве е също толкова важно,

колкото и физическото, и отделянето на известно време от натоварения ви ежедневен график е необходимо за цялостното ви благополучие.

Не подценявайте еднодневните екскурзии,

на които можете да избягате за няколко часа и пак да се приберете навреме, за да се отпуснете с хубава книга.

Изпробвайте тенденцията „секси вода“

Пиенето на обикновена чиста вода може да стане скучно, но знаете историята – толкова е важно да сте хидратирани, особено когато времето става по-топло и вие сте по-активни.

Вземете пример от тенденцията за „секси вода“

на TikTok и добавете вкус и хранителни вещества към обикновената вода, за да увеличите приема ѝ.

Считайте го за лесен набор от навици да останете хидратирани и да приемате различни добавки,

плодове или зеленчуци.

Опитайте да прибавите добавки като коластра, колаген и електролити или плодове и зеленчуци като горски плодове и краставици.

Разтягайте се поне веднъж на ден

Вероятно сте по-активни през летните месеци, но повечето от нас не се сещат да добавят повече разтягане, колкото повече добавят движение.

Разтягането е от съществено значение

за намаляване на риска от нараняване, подобряване на ефективността на вашите тренировки и подпомагане на храносмилането.

Опитайте да отделяте 10 минути всеки ден,

за да се разтягате – независимо дали е между срещите или докато наваксвате с най-новия си сериал – и почувствайте разликата, която прави в тялото ви.

Бъдете съзнателни относно времето си сами

Въпреки че социалните ни календари обикновено стават по-пълни с идването на лятото, прекарването на време сами и насладата от себеопознаването е от съществено значение за

увереността и щастието.

Уелнес не е само да ядете здравословни храни или да тренирате – това е и да намерите радост да бъдете със себе си. Така че дайте приоритет на „своето време“ и преследвайте страсти, интереси и нови приключения.

Винаги сте искали да вземете курс по рисуване?

Или може би да опитате нов спорт? Това лято изберете занимание за свободното време – нещо, което винаги сте искали да направите, но никога не сте го направили, и се уверете, че планирате навреме, за да се насладите на връзката със себе си сред натоварения си социален календар.

Използвайте утвърждения, за да изместите негативните чувства за тялото 

Плажните дни трябва да са нещо, което очаквате с нетърпение, а не нещо, от което се страхувате или за което се тревожите.

Безпокойството от бански костюми

е реално и един от начините да се борим с него е като приемем телата си такива, каквито са. Всеки път, когато се тревожите за това как изглеждате, променете разказа. Бъдете подготвени със списък с утвърждения, към които да се обръщате, когато не се чувствате достатъчно уверени.

Помислете „Аз съм достойна за любов в това тяло“,

„Аз съм красива“ или „Заслужавам да бъда щастлива в това тяло“. Казвайте си отново и отново колко много обичате тялото си, докато не започнете да го вярвате.

Направете си технологична детоксикация

През по-студените месеци може да сте заклещени у дома и да нямате какво друго да правите, освен да гледате Netflix или да скролвате в TikTok, но през лятото опциите са безкрайни. Възползвайте се от свободата да излезете навън, като направите допаминова детоксикация, за да изпитате

удовлетворение и радост отвъд технологиите.

Можете да „детоксикирате“ като ежедневен навик, като например да не проверявате телефона си до един час след събуждане, или можете да включите по-дълги детоксикации през целия сезон, като например без телефон, телевизия или компютър за един ден или дори цял уикенд.

Ще научите повече за себе си,

ще помогнете за понижаване на нивата на стрес и може би дори ще изпитате радостта от скуката (защото да не правите нищо, освен да седите на пейка в парка и да гледате хората в средата на лятото, може да се почувствате адски добре).

Направете си лимфен масаж

Когато пиете повече коктейли и се чувствате по-подути в летните горещини, подайте ръка на тялото си в подкрепа на естествената му детоксикация.

Лимфният дренаж може да

подпомогне естествения процес на детоксикация на организма чрез манипулиране на мускулите, свързани с лимфната система, за да насърчи потока на лимфна течност, която да бъде детоксикирана от лимфните възли.

Може да помогне за поддържане

на имунната система, подмладяване на клетъчната функция и минимизиране на прекомерното задържане на течности и подуване.

Добавете билки и подправки към смутита

Смутитата на практика са синоним на лятото. Въпреки че вече са пълни с хранителни вещества, добавянето на билки и подправки към освежаващата напитка означава още повече вкус

и ползи за здравето.

Например добавете мента за страхотен вкус и облекчение от спазми, подуване на корема или запек. Освен това противовъзпалителната и богата на антиоксиданти куркума, която е звездата в различни култури, поднася земен вкус заедно с повишаване на имунитета и храносмилането.

Вземете 30-секунден студен душ

Вместо да влизате във вана с лед, както го правят спортистите, всичко, от което се нуждаете, е 30-90 секунди под студен душ, за да се възползвате от предимствата на студената терапия.

Говорим за повишено настроение,

бдителност и енергия, подобрен имунитет, намалена мускулна болезненост и по-светъл тен на кожата и блясък на косата.

Бонус – чувството е невероятно

да се охладите през най-горещите дни от годината. Започнете с кратка продължителност (10-30 секунди в края на душа) и постепенно увеличете до няколко минути, за да извлечете ползите.

Синхронизирайте начина си на живот

Да живееш най-добрия си живот означава също да работиш с тялото си, вместо срещу него. Въпреки че може да ви се пият повече леки смутита и да ви се ядат салати и да се потите при по-дълги тренировки през сезона, не забравяйте, че ако имате репродуктивен цикъл, тялото ви

също има вътрешни сезони.

Организмът ви може да има дни – дори през лятото – когато жадува за по-топли храни, много почивка и самота (менструалната фаза и лутеалната фаза са известни като вътрешна зима и вътрешна есен). Винаги първо слушайте тялото си и помислете да не планирате този дълъг джогинг на плажа, барбекю край басейна или смути по време на цикъла ви, когато те не биха

били най-добрите приятели на организма ви.

Вашите хормони се променят по време на всяка фаза и вашите нужди, емоции и енергийни нива протичат съответно, така че начинът, по който се отнасяме към телата си, също трябва да се промени. Синхронизирането на цикъла означава коригиране на вашия начин на живот, упражнения и диета според вътрешните ви нужди.

- реклама -