плажове дюшеци туристи

13% повече туристи са дошли у нас, ще се рекламираме с билбордове в Ню Йорк и Лас Вегас

13% повече чуждестранни туристи идват да почиват в България, а приходите от туризъм през първите пет месеца на годината са с 15% ръст спрямо същия период на миналата година.

Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на изнесено заседание на Националния съвет по туризъм в курорта „Златни пясъци“.

Само до месец май общият брой посещения на чуждестранни туристи в България е близо 2,2 млн. От януари до май 2017 г. приходите от международен туризъм възлизат на над 1,5 млрд. лв.

Министър Ангелкова подчерта, че страната ни вече води политика за привличане на по-висок клас туристи.

„Защото са важни не само абсолютните числа, а и качеството, което стои зад тях, и високите стандарти в обслужването. По данни на НСИ през 2016 г. 66% от всички нощувки на чужденци в категоризираните места за настаняване с поне 10 легла у нас са реализирани в 4- и 5-звездни обекти. През май 2017 г. това ниво е вече около 80%“.

Ангелкова съобщи още след заседанието на съвета, че се предвижда през октомври и ноември България да се рекламира като туристическа дестинация на знакови места в големи градове на САЩ.

„За първи път ще рекламираме в Ню Йорк, Бостън, Вашингтон, Лос Анджелис и Лас Вегас онлайн и чрез билбордове. Ще можем да видим България на знакови места в Ню Йорк в рамките на два месеца. Ню Йорк е космополитен център, туристи от цял свят посещават този град. Досега там не сме имали рекламни активности и съвместно с общината в Ню Йорк ни предстои да имаме още допълнителни други дейности“, каза министър Ангелкова.

България е поставена на първо място по интерес от страна на немските туристи.

„Германия е един от нашите основни целеви пазари, поставени сме на първо място по интерес от страна на немските туристи. На второ място сме за Холандия и на трето и четвърто място – Франция и Русия. За миналата година имахме 8,2 млн. чуждестранни туристи. Тази година за лятото очакваме да имаме между 7 и 10 процента ръст, тоест отново изключително успешен летен сезон“, подчерта Ангелкова.

По отношение на българското председателство на Съвета на Европейския съюз министър Ангелкова посочи, че предстои да бъдат финализирани предложенията, които са направени в работната група, председателствана от министъра на културата.

„Ние като Министерство на туризма участваме активно, през октомври предстои извънредно заседание на Националния съвет по туризъм, където ще обсъдим с министрите Лиляна Павлова и Боил Банов културната програма по време на председателството“.

Министър Ангелкова заяви, че сред водещите маркетингови цели на Програмата за национална реклама за 2018 г. е да се разширят позициите на страната на генериращите пазари чрез разнообразни туристически продукти и увеличаването на дела на вътрешния пазар.

„Ориентирът е 10% ръст на туристите от тези дестинации през 2018 г. Важно е също да привличаме нови и перспективни пазари, като прогностичната цел е да стигнем 20% ръст от тях“, заяви още министър Ангелкова.

- реклама -