храни
Снимка: Pixabay

12 храни, които считаме за полезни, а всъщност не са

Изненадани сте да научите, че уж добрият подбор на храна, всъщност не е такъв? Ние също, но е факт

Темата за здравословното хранене все по-често се превръща в причина за разпалени спорове. Шеф-готвачи кръстосват ножове в кухнята, кулинарни предавания нагорещяват тиганите до червено. А множество влогъри буквално „избиват рибата“, за да ни убедят, че именно това е правилната селекция храни.

храни
Снимка: Pixabay

 Следващите 12 твърдения ще ви накарат да се замислите:

1. Босилково песто

Може да мислите, че босилковото песто е добър начин да набавите нужните вещества от зелените подправки, но не е точно така. Проучване, организирано от Световната здравна организация „Сол и здраве“, установи, че средната доза сол, съдържаща се в песто, закупено от магазина, е 1,5 g. Това е повече от солта в един McDonald’s хамбургер, който съдържа 1,2 g.

храни
Снимка: Pixabay

Оригинална рецепта за домашно песто може да намерите тук.

2. Смути

Непрекъснато се говори, че смутито е лесен начин да се консумират плодове и зеленчуци, които отделният човек обикновено не харесва. Но това не означава непремнно „здравословно“. Повечето готови смутита, които купуваме от магазините, се приготвят с много плодове, които от своя страна съдържат огромно количество захар, прибавят се и други сиропи и така само една доза смути може да включва над 1 000 калории.

храни
Снимка: Pixabay

И тук, „направи си сам“ е най-добрият съвет.

3. Плодов фреш

Сравнение с всички останали напитки, прясно изцеденият плодов фреш е здравословна и хранителна напитка, но бъдете внимателни докъде пълните чашата си. Веднъж, след като плодът е превърнат в течност, концентрацията на естествена захар се увеличава и той губи част от своите фибри.

храни
Снимка: Pixabay

Така че възможно е дори малко количество да се окаже доста калорично и да не се отрази добре на тялото.

4. Сушени плодове

В една порция сушени плодове обикновено не се съдържат повече захар или калории, отколкото в суровата версия, а и поддържат добро количество фибри, желязо и антиоксиданти. Но именно заради сушенето плодовете губят около 70% от естествените си сокове, което ви кара да приемете повече, за да се почувствате удовлетворени.

храни
Снимка: Pixabay

Докато две сушени кайсии на ден ви бъдат достатъчни, вместо цяло пликче (да бъдем честни), ние ви съветваме да се придържате към пресните плодове.

5. Кускус

Кускусът всъщност е просто рафинирана пшеница и има приблизително същата хранителна стойност като обикновената паста.

храни
Снимка: Pixabay

Ако сте му фен, направете услуга на себе си (и на своето тяло) и изберете пълнозърнестото. Или още по-добре – булгур или киноа.

6. Диетични напитки

Ако сте се съсредоточили върху нискокалорична диета, приемът диетични газирани напитки ще ви се стори „мечта“. Ще бъдете разочаровани, защото те съдържат изкуствени съставки и аромати с високо съдържание на натрий и не предлагат хранителна полза.

храни

Проучвания показват, че любителите на диетични напитки приемат повече храна след това, вероятно заради сладкия вкус.

7. Енергийно блокче

Не се заблуждавайте от добре изглеждащите опаковки, защото повечето енергийни блокчета съдържат толкова захар, колкото и любимото ви шоколадово лакомство. В тях обикновено се добавят изкуствени аромати, които повишават калорийното ниво.

храни

Много по-добър избор ще направите, ако предпочетете салата с пиле, парче сирене или кисело мляко.

8. Замразен йогурт

Каква е разликата между замразения йогурт и обикновения сладолед? Първият има много по-малко наситени мазнини, заради което е по-предпочитан. Но съдържанието на захар и калории не се различава по никакъв начин.

храни

А ако се любители на топинга, шоколадовия чипс или ягодовия сироп, то по-добре се отбийте до най-близката джелатерия.

9. Суши

Трябва да признаем, че често се озоваваме в ресторант за суши и се потапяме в „планини“ майонезено Маки и всичко, вкючващо пиле Кацу. Но имайте предвид, че нездравословните съставки са също толкова вредни в суши ресторантите, особено съчетани с лепкав ориз.

храни
Снимка: Pixabay

10. Овесени ядки

Овесената каша е може би най-добрият избор за закуска, но ако смятате, че онези 2-минутни опаковки са съставени от истински овесени ядки, тогава помислете отново. Ядките са рафинирани, а сашето съдържа повече от 12 g захар.

храни
Снимка: Pixabay

11. Нискомаслено фъстъчено масло

Защо диетолозите и здравните експерти върло защитават фъстъченото масло? Защо то е пълно с ненаситени мазнини. Така че, когато избирате нискомаслено фъстъчено масло, спомнете си, че хранителната полза е заменена с захар и други добавки.

храни

В този случай мазнините са ваши прители.

12. Оризови блокчета

Те имат вкус на картон, миришат по същия начин, а придобиват репутация на водеща здравословна храна. Най-голямото предимство на оризовките е, че имат много малко калории, но също така и ниска хранителна стойност.

храни
Снимка: Pixabay

Гликемичният индекс на блокчетата е изключително висок, което означава, че захарният глад ще изчезне, но за кратко. Асоциират се с кутия шоколадово мляко.

 

 

- реклама -