Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

10 начина за справяне със стрес, безпокойство и страх

Стресът е изключително опасен враг не само на нашето здраве, но и на самочувствието, позитивните мисли и нагласата към света. Той се отразява негативно както на психологично, така и на чисто физическо ниво.

Оставяйки се стресът и страховете да проникнат и да завладеят съзнанието ни, ние попадаме в коварния, порочен кръг на дисбаланса и нарушената хармония на личността.

Как да се справим със страховете си и какви защитни механизми да си изградим – ето десет метода за справяне.

1. Изправете се смело пред страха

Тази терапия се състои в това да се изправим пред нещата, които ни плашат. Така ще започнем да се чувстваме по-удобно.

Опитайте се да анализирате и да си дадете честен отговор на това от какво точно се страхувам. Научете се да бъдете откровени със себе си, тъй като това е мощно оръжие.

2. Страхът ли е причината за вашата тревожност?

Научете се да разграничавате, когато тревожността ви контролира. Всъщност безпокойството и страхът ви от нещо лесно може да доведе до други въпроси в живота ви.

Когато се сблъскате със ситуация, с която трудно се справяте, винаги трябва да мислите за това. Чудесен начин да направите това е да водите дневник, в който да записвате мислите си.  Страхът може да има много общо с възприетите ви ограничения.

3. Физическата активност успокоява ежедневния стрес

Знаете ли, че упражненията са един от най-добрите начини да се отпуснете? Това е така, защото те помагат за производството на ендрофини, които помагат за успокояването. Упражненията също така подсилват имунната система и повишава телесната ни температура. Всичко това е важно за цялостното здравословно състояние.

4. Гледайте на тревожността като на силни усещания

Тревожността не винаги е лоша. В някои трудни ситуации трябва да имате предвид, че безпокойството е нещо като вълнение, а не остра нервност.

Едно проучване потвърждава, че хората, които интерпретират безпокойството и тревожността като силни усещания, а не като нервност, са по-склонни да действат правилно и да успеят в трудни ситуации.

Photo by Adrianna Calvo from Pexels

5. Погледнете на нещата отстрани

Нашият инстинкт за оцеляване ни изпълва с ужас и постоянен страх. Мнозина от нас смятат, че винаги трябва да държим бдителността нащрек.

Трябва обаче да се опитате да контролирате съобщенията, които стигат до ума ви.

Нещо лошо може наистина да се случи в бъдеще, но не и в настоящия момент, така че трябва да се отпуснете.

6. Опитайте се да гледате на живота като игра

Възприемането на задачите като хоби е изключително важен начин за справяне със стреса или безпокойството.

За да победите стреса, представете си, че всяко от вашите действия е част от игра. Когато нещо се обърка, можете да започнете следващата игра и да опитате нещата по друг начин.

7. Оповавайте се на вашите ценности

Когато сте изправени пред предизвикателна ситуация, която ви кара да се чувствате напрегнати, винаги трябва да се върнете към истинските си ценности.

Какво е най-важно за вас? Вашето семейство,партньор деца или работа?

Като запишете важните за вас неща, това ще ви помогне да се обърнете към привидно решаващи предизвикателства в живота ви.

8. Помагайте на другите, това винаги добавя нещо към живота ви

Винаги е важно да покажете готовността си да поддържате, слушате и предлагате помощ.

Когато помагаме на другите имаме по-малко отрицателни емоции и стресът не ни засяга толкова много.

Photo by theformfitness from Pexels

9. Медитацията е отлично оръжие срещу безпокойството

Научете се да тренирате ума си, за да се съсредоточите върху настоящето и върху задачите.

Това ще предотврати безпокойство за бъдещето и продължаващото мъчение на минали ситуации. С практиката ще се научите как да се справяте с депресивните мисли, безпокойството и дори болката.

10. Пийте кафе

Според някои проучвания кафето може да бъде отличен съюзник при определени стресови ситуации.

Имайте предвид обаче, че трябва да консумирате умерено количество кафе, за да постигнете желаните резултати.

Спокойно пийвате малка чаша кафе или чай от време на време. Това също е чудесен начин да се отпуснете!

 

 

- реклама -